En el ple que es va celebrar el dia 30 de setembre, el Govern municipal –format pels grups Compromís i PSOE– va presentar una moció per afrontar la crisi migratòria que ha provocat la guerra de Síria. Aquest text proposat va ser aprovat per unanimitat pels quatre grups polítics (Compromís, PSOE, Partit Popular i Ciudadanos). Des de Compromís per Banyeres de Mariola volem mostrar la nostra satisfacció perquè tots els grups polítics representats en l’Ajuntament han estat sensibles al patiment dels nostres veïns de l’altra banda de la Mediterrània votant a favor de la proposta.

L’exposició de motius de la moció recorda que el veïnat de Banyeres hauria de ser especialment sensible perquè, a causa de la nostra Guerra Civil, desenes de milers de valencians van haver d’exiliar-se. Molts van fugir per motius polítics: els haurien empresonat, torturat o executat per progressistes, feministes, valencianistes o simplement demòcrates. Per això, el text defensa que és una obligació moral acollir les persones que han hagut de fugir d’una guerra que el nostre país també va viure en carn pròpia.

Mitjançant la moció, es va acordar que l’Ajuntament de Banyeres de Mariola passe a formar part de la Xarxa de Ciutats Valencianes d’Acolliment de Persones Refugiades i Sol·licitants d’Asil amb la creació en el municipi d’un registre de famílies acollidores en col·laboració amb la Conselleria de Benestar Social, la Diputació Provincial i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Compromís per Banyeres de Mariola valora com a molt possitius els contactes i el treball conjunt de la Regidoria de Benestar Social, l’Assemblea Local de Creu Roja i la Parròquia Santa Maria de Banyeres. El nostre partit es sent orgullós del veïnat de Banyeres perquè la seua capacitat d’acolliment sempre ha estat una de les característiques que l’ha definit.

El text complet de la moció pot consultar-se en PDF en el següent enllaç: