Josep Sempere i Castelló ha estat elegit candidat a l’alcaldia pel grup Compromís a les Eleccions Municipals del pròxim 26 de maig del 2019. El col·lectiu local de la coalició l’ha triat per unanimitat i Josep Sempere ha acceptat encapçalar la candidatura per segona vegada. Josep Sempere és natural de Banyeres de Mariola i té 41 anys. És diplomat en Magisteri i llicenciat en Psicopedagogia i ha exercit com a mestre a l’escola pública. Els últims quatre anys (2015-2019) ha treballat al capdavant de l’Ajuntament de Banyeres com a alcalde. També ha exercit de vicepresident primer de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat durant la legislatura que ara acaba.

Una vegada s’ha fet oficial el seu nomenament, Josep Sempere s’ha mostrat content «pel suport rebut, no només per la gent del col·lectiu local de Compromís, sinó també pels nombrosos veïns i veïnes de Banyeres», que li l’han fet patent el recolzament en els darrers mesos. El candidat declara que està «molt il·lusionat per optar a revalidar la confiança de les persones del seu poble des d’una perspectiva valenciana i de progrés per a seguir avançant en els projectes que es troben en procés d’execució, com el nou aulari d’infantil, el centre d’Alzheimer, etc.». El candidat ha manifestat que «aquesta legislatura que ara acaba ha servit per a passar de les paraules als fets complint les principals promeses que s’havien fet: escoltar el veïnat i articular nous espais de participació, informació i transparència».

Pel que fa a la candidatura completa, Compromís treballa –segons la seua manera habitual de fer– en la conformació d’una llista transversal, participativa i inclusiva per a agrupar el major número de sensibilitats i que així totes les persones puguen sentir-se representades. En quant al programa de propostes, la Coalició Compromís està elaborant-les i, de la mateixa manera que en la campanya anterior, convidarà a participar totes les persones que vulguen aportar en banyeres.compromis.net.