L’acte d’investidura del nou alcalde de Banyeres de Mariola, Josep Sempere i Castelló, ha tingut lloc el dissabte 13 de juny de 2015. Josep Sempere ha resultat elegit amb els vots dels cinc regidors de Compromís, mes els dos del PSOE, després d’haver arribat a un acord de Govern estable per a la legislatura 2015-2019. Pel que fa als altres dos candidats, Jorge Esteve, del Partit Popular, ha obtingut els cinc vots del seu grup municipal, i M. José Francés, de Ciudadanos, s’ha votat a si mateix.

La mesa d’edat per a la constitució del nou Ajuntament ha estat presidida per Conxi Garrido, com a regidora de major edat, alhora que Jose Martínez, el regidor de menor edat, ha fet de vocal.

El nou alcalde ha dit en el seu discurs d’investidura que assumeix la responsabilitat de govern en una situació sòcio-econòmica gens còmoda. Ha remarcat que és ben conscient que entre els seus deures com alcalde està treballar per les persones, el benestar social des del respecte al medi ambient i treballar per una administració participativa i transparent. Sempere ha afegit que pensa fer de bandera el diàleg, la pluralitat i la participació de tothom amb l’oferiment de delegacions a tots els grups municipals, perquè pensa ser un alcalde proper disposat a escoltar a tot el món.