DESMENTIT AL COMUNICAT ALARMISTA DEL PP DE BANYERES

El Grup Municipal del Partit Popular ha emés un comunicat on, de manera alarmista, intenta crear un estat d’opinió de preocupació que no té cap fonament perquè, segons diuen, hi ha una «falta de control pressupostari». Tot i que el grup Popular ja va rebre tots els aclariments durant el passat ple del 30 de març, com que tot indica que el PP intenta traure profit polític d’un fet administratiu que ja ha estat solucionat fa mesos, l’equip de Govern vol fer unes precisions perquè els veïns estiguen ben informats.

En primer lloc, al ple es va explicar de manera detallada que, si es van pagar dues percepcions econòmiques que no corresponien, una a la regidora del PSOE (167 euros de més) i una altra a la regidora de Ciudadanos (1.031 euros de més) que superaven el màxim anual fixat pel mateix equip de Govern, va ser motivat per una equivocació involuntària del personal tècnic de l’oficina de Tresoreria, que havia d’haver parat de fer l’abonament d’aquests dos ingessos concrets de les dues membres de la Corporació Municipal que són, una del Govern i l’altra de l’oposició. En ser detectada l’equivocació, les dues regidores van ser avisades i van retornar immediatament l’import que els havien ingressat per error. Que el PP eleve a la categoria de «falta de control pressupostari» una equivocació puntual contable del personal tècnic, que ha estat subsanada de manera immediata, sembla una sobreactuació amb intenció de crear una alarma sense haver-hi cap motiu. Cal recordar que aquest Govern va ser qui va promoure i aprovar les reduccions de les indemnitzacions i va fixar uns màxims anuals econòmics per als membres del Govern i de l’oposició. Com a exemple, l’any 2016, l’actual Govern va gastar 8,25 euros en dietes, front els 3.059 euros del Govern del Partit Popular de l’any 2014.

En segon lloc, els regidors del Partit Popular saben que la detecció de l’equivocació ha estat gràcies a que aquest equip de Govern va habilitar una pàgina web de transparència on, a més dels membres de l’oposició, tot el veïnat de Banyeres de Mariola pot seguir dia a dia l’execució del pressupost municipal i veure de manera transparent les percepcions de tots els regidors, cosa que mai havia ocorregut abans amb els anteriors governs del Partit Popular. Tothom recordarà que en aquelles legislatures passades hi havia opacitat sobre quina quantitat cobraven els membres del Govern en dietes.

En tercer lloc, sembla una temeritat que el PP diga que hi ha una «falta de control pressupostari», quan la realitat és ben distinta: s’ha executat el 86 per cent del pressupost i ha hagut una contenció de la despesa que s’ha traduït en un resultat pressupostari positiu de 400.000 euros. El Partit Popular ha fet un titular cridaner en la seua estratègia d’oposició que no es correspon amb la situació real dels comptes: un pressupost ajustat, supervisat i transparent que tothom pot consultar al web http://www.portademariola.com/transparencia/