L’Ajuntament de Banyeres ha publicat:
EN MARXA EL PRIMER PLA D’IGUALTAT DE GÉNERE DE L’AJUNTAMENT DE BANYERES DE MARIOLA

L’Ajuntament de Banyeres de Mariola, a través de la Regidoria de Benestar Social, ha iniciat el procés per a redactar el Primer Pla d’Igualtat de Génere de Banyeres de Mariola. L’objectiu d’aquesta acció és la coordinació i unificació de totes les actuacions a favor de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones que es facen en cadascuna de les àrees municipals. A més, es pretén marcar la línia mestra a seguir, després de fer una anàlisi de les desigualtats que hi ha ara al municipi per a eliminar-les. I per últim, es vol que les associacions del poble implicades participen en la decisió de quines polítiques d’igualtat s’han de marcar per a tots els sectors de la població.

La redacció del Pla d’Igualtat consta de dues fases. La primera consisteix en fer una anàlisi exhaustiva del cas concret de Banyeres de Mariola per a fer un diagnòstic de quines coses cal fer. Per a això s’han fet ja dues reunions, la primera amb el personal polític i els treballadors i funcionaris de l’Ajuntament. La segona reunió s’ha fet amb les associacions de caràcter social del poble: Creu Roja, Càritas, ames de casa Lucentum, Mariola Violeta, l’Associació de Discapacitats i l’Associació d’Alzheimer.

La segona fase consistirà en la redacció del Pla d’Igualtat amb mètodes metodològico-científics a través d’enquestes i entrevistes personalitzades a la població del municipi. També s’utilitzaran els resultats del tallers de participació ciutadana que s’han de fer. Una vegada finalitzat el Pla serà donat a conéixer a tota la població de Banyeres de Mariola. Aquest treball ha estat encarregat als tècnics de Crea360, que ja han redactat altres plans estratègics per als municipis del nostre entorn. El procés s’estima que dure tres mesos i es puga presentar a la tardor d’enguany.