AJUNTAMENT DE BANYERES, IES PROFESSOR MANUEL BROSETA I FUNDACIÓ RIBERA PARTICIPEN EN UN PROJECTE EDUCATIU AMB FINALITAT SOCIAL

L’Ajuntament de Banyeres de Mariola, l’IES Professor Manuel Broseta i el Col·legi Fundació Ribera participen en la segona edició de la Fira Aèria. Es tracta d’un projecte educatiu –amb finalitat social– mitjançant la utilització de vehicles aeris no tripulats (drons). La iniciativa parteix del Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx per a fomentar els coneixements tecnològics entre joves que després tinguen una aplicació real en l’àmbit municipal. Els professors i alumnes de l’institut i el col·legi de Banyeres de Mariola que participen treballaran en col·laboració amb l’Ajuntament de Banyeres per a solucionar algun problema municipal, com, per exemple, la prevenció d’incendis forestals, salvaments de Protecció Civil, tasques de control de patrimoni arquitectònic, treballs agrícoles, vigilància dels sistemes del reg, etc.

La segona edició d’aquesta fira compta amb la participació de més de 2.500 estudiants de diferents pobles de les comarques alacantines. Durant aquest mes de novembre, els professors que participen es formaran sobre les aplicacions dels vols no tripulats per a després instruir i guiar els estudiants. A partir del mes de desembre es consultarà l’Ajuntament de Banyeres de Mariola i les seues regidories sobre quins problemes locals podrien resoldre’s amb la utilització d’aquests drons. De gener a abril de 2016, professors i alumnes treballaran en els seus projectes. Els estudiants revisaran les relacions entre tecnologia i societat, faran una introducció teòrica de vol i, finalment, es centraran en el disseny i la construcció dels vehicles aeris, amb els quals hauran de solucionar el problema local real que hagen triat.

Tots els materials necessaris per a la construcció dels drons seran facilitats pel Parc Científic Empresarial d’Elx. Una vegada fabricats els drons, l’IES Professor Manuel Broseta i el Col·legi Fundació Ribera hauran d’exposar els seus projectes enfront la resta de centres en la II Fira Aèria, que tindrà lloc el mes d’abril de 2016 a la Universitat d’Elx.