El divendres 28 de febrer, Compromís va lliurar els premis Agermanats a Antoni Sanjuán Francés i a l’Associació per a la Representació de la Llegenda de Sant Jordi, el Drac i la Princesa en un acte organitzat per l’executiva Comarcal del Bloc de l’Alcoià-el Comtat-les Foies de Castalla i Xixona.

Antoni Sanjuán Francés va rebre, de la mà del síndic de Compromís, Enric Morera, el Premi Ximo Llorca Pascual per la seua defensa i contribució a la normalització del valencià a Banyeres de Mariola des de diversos moviments cívics, socials i culturals dels quals ha format part al llarg de la seua vida.

El director de l’Associació de la Llegenda, Jordi Garcia Vilar, va ser l’encarregat d’arreplegar el Premi Agermanat de la mà del diputat nacional de Compromís Fran Ferri. El guardó va reconéixer aquesta posada en escena que ha tingut un gran èxit dins del moviment cultural i social de Banyeres de Mariola on participen, cada tres anys, més de tres-cents veïns i tota mena de col·laboradors.

El sopar va aplegar cent cinquanta persones a la Venta el Borrego de Banyeres per a premiar i reconéixer públicament aquestes dues trajectòries cíviques. Unes trajectòries que, segons van explicar els regidors banyerencs de Compromís, «són dues demostracions de com es pot tindre un esperit incansable d’entrega al teu poble, ja que els premiats han fet una trajectòria meritòria i desinteressada per la seua terra, la seua gent i la seua cultura».

Els assistents al sopar de germanor van poder escoltar diversos parlaments que van repassar els mèrits dels premiats, als quals van contestar un Antoni Sanjuán i un Jordi Garcia visiblement emocionats. Antoni Sanjuán va agrair el premi amb un discurs emotiu que va acabar amb una cita: «Si mor la sava, mor l’arbre; si mor la cultura, mor el poble». Jordi Garcia va donar les gràcies en nom de la seua associació i va explicar que el guardó els havia pujat molt l’autoestima. «Ens feia falta una bona injecció després de quinze anys de treball», va dir Jordi Garcia al públic congregat.

El grup local de Compromís s’ha mostrat molt satisfet per la bona acollida de l’acte i perquè la cerimònia va transcórrer en un ambient distés on es va poder veure disfrutar els convidats. Compromís per Banyeres de Mariola ha explicat que «L’entrega dels premis, encara que sense amagar en els parlaments la situació crítica que vivim, va estar plena de discursos en positiu i de complicitats entre els assistents». Els nacionalistes asseguren que «Davant el panorama desolador on ens han conduït algunes polítiques econòmiques i socials, el millor que es pot fer és encarar el futur amb projectes nous i esperances de canvi».